شروع وبلاگ مامی صدرا و صهباشروع وبلاگ مامی صدرا و صهبا، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 17 روز سن داره

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ایده های مامی صدرا و صهبا Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

كيك با كافي ميكس

1391/7/13 12:50
1,579 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهيه:

كافي ميكس           2 عدد

آب جوش                 1 ليوان

آرد                          به مقدار كافي (تقريبا 2 ليوان)

شكر                       1 ليوان سرخالي

تخم مرغ                   2 عدد

روغن                        نصف ليوان

بيكينگ پودر                2 قاشق چايخوري

وانيل                         كمي

جوش شيرين              نصف قاشق چايخوري

كه البته من يكم سس شكلاتي هم درست كردم و ريختم توش كه اونم اينطوري بود:

پودر كاكائو                  3 قاشق غذاخوري

شكر                         6 قاشق غذاخوري

آب                             6 قاشق غذاخوري

اينا همرو با هم مخلوط كردم و يكم در حد يك دقيقه گذاشتم رو گاز و كنار گذاشتمش

خب حالا طرز تهيه كيك:

اول زرده و سفيده تخم مرغ رو از هم جدا كردم سفيده رو خوب با همزن زدم تا كاملا سفيد شد و بالا اومد بعد زرده رو هم جدا زدم و به سفيده اضافه كردم و دوباره مخلوط كردم بعد شكر و روغن رو اضافه كردم بعدش هم كافي ميكسارو با آب جوش مخلوط كردم و به مواد قبلي اضافه كردم و خوب مخلوط كردم بعدشم آرد و بيكينگ پودر و جوش شيرين و وانيل رو كه جدا با هم مخلوط كرده بودم و الك كرده بودم رو به مواد قبلي اضافه كردم اون سس شكلاتي هم كه درست كرده بودم  بهش اضافه كردم

تو قالب كاغذ روغني انداختم و يكم روغن توش ريختم و مواد كيك رو توش ريختم و تو فري كه از قبل گرم كرده بودم با درجه 180 به مدت تقريبا يك ساعت گذاشتم


نوش جان.............

http://shahreshirini.blogfa.com/post/62

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان زهرا دختر دوست داشتنی
14 مهر 91 13:59
وای عالی بود


مامان زهرا دختر دوست داشتنی
14 مهر 91 13:59
دوست خوبم سلام
اول از همه می خواستم از همراهی شما در بازنویسی وبلاگ دخترم تشکر کنم ( از صمیم قلبم )
دوم یک خبر اینکه تا بروز شدن پست های دخترم دیگه چیزی نمونده شاید 4 تا 5 پست دیگه ( زودتر از اونکه فکرش را می کردم تونستم وبلاگ را بازنویسی کنم )
پس لطف کنید و این چند تا پست بازنویسی شده را هم بازدید کنید و شما هم در مرور خاطرات با من شریک باشید
دوستتون دارم یک عالمه



مامان بهراد
30 مهر 91 8:03
عزيزم بازم هنر هنر و هنر واقعاً دستت درد نكنه يه سئوال داشتم منظورتون از آرد، چه نوع آرديه؟
آرد شيريني پزي يا گندم؟
منو ببخشيد خيلي مبتدي هستم تو رو خدا منو به خاطر سئوالاتم مسخره نكنين.


آرد شیرینی یا سه صفر خوبه