شروع وبلاگ مامی صدرا و صهباشروع وبلاگ مامی صدرا و صهبا، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 30 روز سن داره

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ایده های مامی صدرا و صهبا Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

تزیین روی قند

1392/10/28 12:44
2,566 بازدید
اشتراک گذاری

تزیین روی قند

 تزئین روی قند با رویال آیسینگ رو یاد بدم. از اونجایی که خبر دارم دوستان بیسکویتهایی رو که برای ولنتاین آموزش دادم رو درست کردند، خیالم راحته که کار با رویال آیسینگ دستشون اومده. پس با فرض اینکه همه قبلا با رویال آیسینگ کار کردند من توضیحات اضافی رو حذف میکنم . ( اگه شما تازه وارد هستید لطفا پستهای آموزش مرنگ و رویال آیسینگ و طرز تزئین بیسکویت با رویال آیسینگ رو خوب مطالعه کنید و قبلش حتما ساختن مرنگ رو تمرین کنید. طرز جدا کردن زرده از سفیده تخم مرغ رو هم اگه بلد نیستید پستش رو بخونید)
حالا دوباره یه نگاه به تصویر بندازید!!! حیف که اینجا نیستید که قندها رو بگیرید بیارید نزدیک چشاتون تا یه نمای بهتری ازشون داشته باشید! خیلی خیلی ناز شدند. رنگشون هم خیلی شفاف تر از توی عکس هاست (كيفيت بد نور و اين حرفا)
قبل از هر کاری برید دو تا بسته بزرگ قند بخرید. چون من یکی خونه داشتم و یکی دیگه خریدم و بازم قند کم آوردم! یه عالمه ایده دیگه تو ذهنم بود ولی به علت فقدان قند موکول شد به سال بعد! پس شما تا اونجایی که میتونید قند بخرید که دوباره کاری نشه.
دوم اینکه باید رویال آیسینگ درست کنید. من یه دونه سفیده تخم مرغ رو با یک لیوان پودر قند و ¼ ق چ پودر تارتار و 1 ق چ وانیل زدم. ممکنه شکرش به نظرتون زیاد بیاد ولی اینطور نیست. رويال آیسینگ رو مطابق دستور درست کنید و اگه دیدید که شله و نمیتونید خوب فرمش بدید باز پودر قند اضافه کنید.
سوم: آیسینگتون رو رنگ کنید. فقط حواستون باشه که تو هرکدوم از کاسه ها تقریبا 2 قاشق مرباخوری آیسینگ بریزید و بیشتر آیسینگ رنگی نسازید. یعنی مقدار بیشترش رو سفید نگه دارید که اگه وسط کار به یه رنگ جدید احتیاج پیدا کردید مجبور نباشید از نو آیسینگ بسازید. توجه داشته باشید که با یه دونه سفیده تخم مرغ 2.5 تا 3 بسته قند رو میتونید تزئین کنید. پس فکر نکنید که : " یه سفیده برای من کمه"!!! کم نیست! خیلی هم زیاده!
راستی روی ظرفهای آیسینگتون یه حوله خیس یا دستمال کاغذی آشپزخونه مرطوب بذارید که آیسینگ دیرتر خشک بشه.
چهارم: یک عالمه کاغذ روغنی مثلثی کنار دستتون بذارید که به مقدار خیلی زیادی قیف کاغذی نیاز داریم! قیف ها رو سایز کوچیک درست کنید که برای تزئین راحت تر باشید. هر قیف که سوراخ شد یا اینکه سرش گشاد شد، سریع یه قیف دیگه درست کنید و مواد توش رو به قیف جدید منتقل کنید. نوک قیف ها تون رو نچینید. اجازه بدید با فشاری که به آیسینگ وارد میکنید سرش کم کم گشاد شه.
یه نکته خیلی مهم رو هم از همین اول بگم.... اگه آدم کم حوصله ای هستید اصلا دست به این کار نزنید چون به صبر و حوصله و دقت خیلی زیادی نیاز دارید تا کارتون ظریف و زیبا از آب در بیاد. دوباره برگردید به عکس اول و یه نگاهی به چشمای خرگوش کوچولوهام بندازید.... اگه با سایز یه قند مقایسه اش کنید متوجه میشید که وقتی میگم حوصله میخواد یعنی چی!!! اینکار با تزئین بیسکویت فرق میکنه چون کل صحنه مانورتون همش یه سطح از یه دونه قنده. و از همه بدتر... صدها و صدها قند! که هرچی کار میکنید تموم نمیشه. اگه خسته بشید نمیتونید وسط کار برید استراحت کنید چون آیسینگتون خشک میشه! پس کلا سر کارید!
حالا اگه عزمتون جزمه .... شروع میکنیم:
 
با زنبورها شروع میکنم که شدیدا دوستشون دارم. اول از همه باید بدن زنبورها رو با رنگ زرد کار کنید. برای اینکار قیف رو ثابت یه گوشه قند نگه دارید و فشار بدید تا به حجم مورد نظر برسید و سایز کله اش خوب بزرگ بشه. بعد آروم در حالی که هنوز قیف رو فشار میدید به سمت راست حرکت کنید و در آخر سریع دستتون رو رو به بالا بکشید تا دمش نوک تیز بشه. ممکنه چندتای اول رو خراب کنید تا ابعاد و فرم زنبور دستتون بیاد ولی اصلا مهم نیست. کم کم راه میافتید.
 
یه موضوع رو هم همینجا بگم که من عکسهام رو به ترتیبی که الان دارم توضیح میدم نگرفتم. یعنی نیومدم زنبورها رو تموم کنم بعد برم سراغ کفشدوزکها. پس شما باید بعد از هر مرحله اجازه بدید که کار کاملا خشک بشه و بعد رنگ بعدی رو اضافه کنید. ولی همه مراحل هر حشره یا گل رو پشت سر هم گذاشتم که قاطی نکنید و بدونید که سر و تهش چیه. فقط مطمئن شید که همه چیز کاملا خشک و سفته و بعد مرحله دوم رو شروع کنید. حالا برای بال زنبورها من از یه رنگ آبی روشن استفاده کردم چون رنگ سفید روی قندها زیاد جلوه نداره. شما اگه دوست نداشتید همون سفید کار کنید. برای بالها قیف رو بالای کمر زنبور نگه دارید و فشار بدید تا به ضخامت مناسب برسید و بعد خیلی آروم به طرف لبه قند برید و به آهستگی دستتون رو بکشید که نوک بال تیز نشه. بعد بال دوم رو بزرگتر از بال اول درست کنید
 
سایز چشمها رو دارید؟ میکروسکوپیه!!! برای اینکار باید توی قیف درست کردن به تبحر رسیده باشید. یعنی قیف رو خیلی بیشتر بپیچونید که تقریبا نوکش دیگه بسته بسته باشه. اصلا نوکش رو نچینید. محکم فشار بدید تا یه رنگ سیاه روی نوک قیف دیده بشه.
 
عکس قبلی فوکوس روی زنبورها بود و در این عکس نوک قیف رو ملاحظه میکنید. فقط با نوک قیف سطح بدن زنبور رو لمس کنید. به این ترتیب یه چشم خیلی ظریف خواهید داشت. بعد که چشمهای همه تموم شد نوار روی بدنشون رو بکشید.
 
زنبور های ما آماده عسل سازی هستند. پس کو گلهاشون؟
 
 
من ساده ترین گل ممکن رو آموزش میدم که اگه کسی هست که دوست داره قند تزئین کنه ولی واسه اش خیلی سخته، بتونه این گلها رو که فقط با چند تا قطره آیسینگ درست میشه رو درست کنه. گلهای حرفه ای رو باید با قیف و ماسوره آموزش بدم که خیلی حرفه ای تر از این حرفهاست و تجربه میخواد.
برای درست کردن این "پاور فلاور" ها کافیه که پنج تا نقطه درشت روی قندتون ایجاد کنید و بعد که خشک شد با یه رنگ دیگه وسطش یه نقطه دیگه بزنید
با رنگ سبز میتونید ساقه و برگ و یا فقط برگ ایجاد کنید. برای درست کردن گلهایی که فقط برگ دارند باید نوک قیف رو ثابت نگه دارید و فشار بدید و بعد سریع به طرف خودتون بکشید.
و اما کفشدوزک...برای بدنش با رنگ قرمز یه دایره پر و پیمون ایجاد کنید. نوک قیف رو بچینید تا به سایز دلخواه برسید. دستتون رو ثابت نگه دارید و قیف رو فشار بدید و در آخر آهسته دستتون رو بالا بکشید و اون نوکی رو که بوجود اومده رو با کوبیدن قند روی میز از بین ببرید.
 
حالا (یعنی بعد از اینکه کاملا خشک شد) با رنگ سیاه دایره رو نصف کنید و بعد خالهاش رو روی بالش بزنید
 



برای سرش هم دقیقا به شیوه بدنش عمل کنید فقط خیلی کوچکتر. دقت کنید که نوک تیز نشه.
من کفشدوزک خیلی دوست دارم! واسه همین نمیتونستم تصمیم بگیرم که زنبورها خوشگلتر شدند یا کفشدوزکها!

 

برای ساختن جوجه اول یه دونه نقطه کوچولو برای سرش درست کنید و بعد از گردنش بکشید و یه قوس به دستتون بدید و به دمش که نزدیک شدید دسستون رو سریع بکشید عقب.
 
بعد که کاملا خشک شد چشمهاشون رو رسم کنید.
 
برای نوکشون هم با رنگ نارنجی و قیفی که نوکش خیلی ظریفه یه فشار به قیف بدید و سریع بکشید در حدی که یه خط باریک ایجاد بشه.
 
من تصمیم داشتم دو مدل پروانه درست کنم. پروانه نیم رخ و پروانه تمام رخ....که ...نشد! یعنی قندهام تموم شد . پس این پروانه با بالهای بسته رو داشته باشید تا بعد....
برای بالهاش به همون روش که بال زنبور ها رو درست کردید سه تا قطره کنار هم رسم کنید.
 
برای اینکه بدنش کرمی شکل بشه باید رنگ سبزتون رو با کمی پودر قند غلیظ کنید تا آیسینگ سفت تری تولید بشه. حالا توی قیف بریزید و با هر فشار که میدید یه گوله از قیف بیرون میاد. چون دستتون رو آروم حرکت میدید و به سمت عقب میکشید گلوله ها به هم میچسبه و بدنش کرمی شکل میشه.
 
 
روی بالها هم نقطه بندازید. چون خیلی ریزه تزئین دیگه ای نمیشه برای بالش انجام داد
 
شاخک های پروانه هاتون رو هم با سیاه بکشید.
 
و اما قسمت هیجان انگیز کار یعنی ظریفترین خرگوشهای آیسینگی دنیا! من خیلی تو اینترنت ولگردی (وبگردی) میکنم ولی تا به حال خرگوشهای به این ریزی رو هیچ جا ندیدم ( کلی از خودم خوشم اومده!) از همه مهمتر چشمهاشونه!!!
برای شروع باید گوشها رو بکشید. یعنی دو تا خط راست رسم کنید و در انتهای گوش دوم ، قیف رو فشار بدید تا یه گلوله برای سرش بوجود بیاد
 
چشمهای مینیاتوری رو دارید؟؟؟!!!!! فقط به سایز قند دقت کنید! آخر ظرافته!!! ( آخرش خودم رو چش میزنم!)
 
در نهایت هم با رنگ نارنجی براشون دماغ درست کردم.
هر چی فکر کردم نتونستم تصمیم بگیرم که خرگوش صورتی نازتره یا خرگوش آبی... پس هر دو رو واسه دلم تولید کردم....بعد باز توش موندم که حالا کدومش رو بیشتر دوست دارم! صورتی دخترونه تره ولی من یه جورایی روحیه پسرونه دارم...پس آخرش صورتی یا آبی؟ خیلی سخته!
راستی اون خرگوش تپله رو دارید؟ خیلی با حال شده! کپل نمکی!
 
دیگه آخرهای قندهام بودم و همه چیز داشت ته میکشید که یهو یادم اومد که ای دل غافل... من تصمیم داشتم سفره هفت سین هم درست کنم!!! دیگه خیلی دیر شده بود... ولی نتونستم کار رو بدون سبزه بذارم!
برای سبزه با همون آیسینگ سبز رنگ غلیظ که داشتیم چندتا خط موازی رسم کنید.
 
حالا با رنگ قرمز یه خط پایین سبزه عمود بر خطوط سبزه رسم کنید
 
برای پاپیون روبان سبزه یه دونه ضرب در بکشید. فقط بالاش ضخیم تر از پایینش باشه یعنی دستتون رو از بالا به پایین سریع بکشید.
قندهای سبزه ایم رو هم خیلی دوست دارم. خوشگل شدند.
با چندتا دونه قند باقی مونده هم چندتا تخم مرغ رنگی درست کردم
 

 

و یه دونه ببر به مناسبت سال ببر
 
اگه تصمیم دارید این ببر رو درست کنید باید بین هر مرحله صبر کنید که قسمتهای قبلی کاملا خشک بشه تا ببرتون سه بعدی از آب دربیاد
 
و صد البته حاجی فیروز!!! .... ارباب خودم بزبز قندی...ارباب خودم چرا نمیخندی!
 
فکر کنم این کوچکترین حاجی فیروز دنیا باشه! درموردش تحقیق نکردم... اگه کوچکتر از این وجود داره خبرم کنید.
 
و این هم یه تصویر از همه قندها باهم.
خوب.... قندها تون رو میتونید توی یخچال یا فریزر تا سالها نگهداری کنید. حتی تا آخر عمر! من شده که شش هفت سال هم نگهش داشتم و هیچیشون نشده!
 
فقط برای سروش توجه داشته باشید که اصلا لازم نیست قندون تون رو پر از این قندهای تزئینی کنید. یعنی به ازای هر یه دونه از این قند خوشگلا ، پنج- شیش تا قند ساده توی قندون بذارید.
من مصرف قندم صفره و چای رو تلخ دوست دارم. پس تصمیم گرفتم به دوستان و اقوام عیدی قند بدم
قندها تون رو بعد از یک روز که کاملا مطمئن شدید که خشک شدند میتونید توی جعبه های کوچولوی شیک بذارید و به اونهایی که دوستشون دارید هدیه بدید.

 http://www.cheftayebeh.ir/2010/03/blog-post_15.html
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

دریا
28 دی 92 12:44
سلام دوست عزیز...30 دیماه روز تولد یک سالگی رز گل منه اگه میشه یه لطفی بکن و بیا بهش تبریک بگو..خیلی ممنون...