شروع وبلاگ مامی صدرا و صهباشروع وبلاگ مامی صدرا و صهبا، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 20 روز سن داره

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ایده های مامی صدرا و صهبا Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

مینی نی نی شیرینی

1390/11/13 15:16
1,165 بازدید
اشتراک گذاری

 



مشکل دوم اینه که شما ممکنه هرشیز کیسز پیدا نکنید. همینطور که در تصویر میبینید، این شکلات های کوچولو سایزشون کاملا مناسب این نوع شیرینیه ولی شما به احتمال زیاد پیدا نمیکنید ( من از مجلسی خریدم) تازه اگه هم پیدا کردید ...گرونه! ( 10 تا دونه اش 1000 تومنه و اگه میخواید در تعداد زیاد تولید کنید نمی صرفه) پس من شیوه ساختنش رو با شکلات معمولی بهتون یاد میدم

 

سوم ام اند امز که گیر میاد ولی یه کم گرون میشه پس توصیه میکنم از اسمارتیز های موجود در بازار استفاده کنید. ولی ام اند امز خوشمزه تره

 

 

شکلات تون رو تمپر کنید ( اگه تازه واردید ، لطفا کل مبحث شکلات رو مطالعه کنید) بعد اجازه بدید کمی دماش پایین بیاد ولی مرتب هم بزنید که نبنده. توی دمای اتاق تقریبا یه 5 دقیقه ای طول میکشه (دمای اتاق ما البته!). و لازم نیست که باز تاکید کنم که حتما از بهترین و خوشمزه ترین شکلات موجود در بازار استفاده کنید. شکلاتی که طعمش رو از همه بیشتر دوست دارید و ازش لذت میبرید ( که طبق معمول برای من ...شکلات تلخه)



حالا یک قیف و یک ماسوره بردارید. ماسوره تون نباید نوکش ریز باشه . اگه ندارید میتونید قیف کاغذی هم درست کنید ویا از پلاستیک بگ استفاده کنید. اگه از قیف و ماسوره استفاده میکنید مطابق تصویر انتهاش رو بپیچونید و بعد شکلات رو توش بریزید که از نوک ماسوره نریزه بیرون و همه زندگیتون شکلاتی بشه!


حالا محض احتیاط توی سینی فر یه کاغذ روغنی بندازید و پرتزل ها تون رو روش بچینید. زیاد هم به هم نچسبونیدشون.


با قیف روی پرتزل ها شکلات بریزید. اگه شکلات تون به اندازه کافی سرد نشده باشه ، راه میافته و شیرینیتون خوشگل نمیشه . پس یک دونه اش رو امتحان کنید و اگه شکلات رو نتونستید مرتفع شکوفه بزنید، قیف رو بذارید یه 5 دقیقه دیگه توی دمای اتاق بمونه و باز یه تست کنید.

 


روی شکلات ها یک دونه ام اند امز (و یا همینطور که در تصویر میبینید اسمارتیز هم میشه استفاده کرد) بذارید و فشار بدید تا فرو بره.


حالا ممکنه شما به اندازه من سرعت عمل نداشته باشید و یا دمای اتاقتون سرد باشه در این صورت شکلات ها میبنده . پس سینی رو برای 3 دقیقه در فر 200 درجه فارنهایت، 100 و یا 120 سانتیگراد به مدت 3 دقیقه قرار بدید که شکلات ها کمی نرم بشه. اگه از هرشیز کیسز استفاده کردید هم به همین روش عمل کنید. اگه شکلات هایی با سایز مناسب پیدا کردید هم میتونید دقیقا همینکار رو انجام بدید و دیگه لازم نیست از قیف استفاده کنید. من شکلات با سایز مناسب تو خونه داشتم ( و همچنین هرشیز کیسز) ولی زیادی شیرین بودند و تلخش رو با سایز مناسب نداشتم. پس از قیف استفاده کردم. ( اگه میخواید از مایکرو فر استفاده کنید فقط 5 ثانیه بذارید و نه بیشتر)

 

 

 


خیلی راحت و سریع، خیلی خوشمزه و تو دل برو! ( البته سریع هم تبدیل به چربی دور شکم میشه! پس تمام سعی خودتون رو بکنید که بیشتر از 5 تا در روز نخورید!)


اگه درستش کنید فکر کنم دل بچه تون رو تو ایام عید شاد کرده باشید! (خودم که بدتر از هر چی بچه است، ذوق کردم)

 

رسپی از megster meter

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)