شروع وبلاگ مامی صدرا و صهباشروع وبلاگ مامی صدرا و صهبا، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ایده های مامی صدرا و صهبا Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

سبزی پلو با ته چین قالبی ماهی

1390/12/25 0:02
1,372 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم:

برنج                                      ۴پیمانه

ماست                                نصف پیمانه سر پر

زعفران دم کرده                     ۱قاشق غذاخوری                    

زرده ي تخم مرغ                       ۳عدد

روغن مایع                              یک چهارم پیمانه

ماهی قزل آلا                          ۲عدد

سبزی پلویی                        ۳۰۰گرم خرد شده (البته باز سلیقه ایه) 

کره                                        50گرم    

نمک+فلفل                             به ذائقه

 

 

طرز تهیه:

۱.بعد از تمیز کردن ماهی تیغ و استخوان وسط ماهی رو درمیاریم بعد ماهی رو مزه دار می کنیم که برای این کار از پیاز حلقه شده+ نمک+فلفل+زعفران دم کرده+زیره استفاده میکنیم.بعد تو ظرف میذاریم و روشو با سلفون میپوشونیم و در یخچال قرار میدیم(من از ساعت 9شب گذاشتم تا10صبح)بعد از یخچال بیرون آوردم و به ماهی آبلیمو زدم (البته آبلیمو باید تازه باشه چون آبلیموهای صنعتی یه مقدار اسید داره و امکان داره ماهی تلخ بشه) با دست کاملا داخل شکم ماهی و روی ماهی رو آغشته به آبلیمو میکنیم و دوباره به مدت 2ساعت میذاریم بمونه تا خوب مزه دار بشه.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.پیازهایی که داخل شکم ماهی گذاشته بودم برای مزه دار شدن سرخشون کردم و دوباره داخل شکم ماهی گذاشتم. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.حالا در تابه مقداری روغن میریزیم تا خوب داغ بشه بعد ماهی رو در تابه قرار میدیم تا یکطرفش خوب سرخ بشه. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ۴.کف ظرف مورد نظر رو چرب میکنیم(من از قابلمه استفاده کردم) بعد طرف دیگه ی ماهی رو که سرخ نشده داخل ظرف یا قابلمه میذاریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ۵.حالا میریم سراغ ته چین:زرده ها+زعفران دم کرده+ماست+روغن مایع+نمک(البته اگه نمک برنج اندازه ست دیگه اضافه نکنید) همه رو با هم مخلوط میکنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۶.حالا نصفی از برنج(که از قبل آبکش کردیم) به این مواد اضافه و خوب با هم مخلوط میکنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ۷.بعد این مخلوط رو میریزیم روی ماهی و روی برنج رو صاف میکنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ۸.باقی مونده برنج هم با سبزی مخلوط و روی مواد قبلی میریزیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ۹.روی مخلوط برنج و سبزی رو صاف میکنیم بعد با قاشق یا کفگیر یه مقدار فشار میدیم تا بعد از پخت به صورت قالبی دربیاد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ۱۰.و در آخر مقداری کره خرد شده روی برنج میریزیم و روی ظرف رو با کاغذ آلومینیوم می پوشونیم بعد با چاقو چند تا سوراخ ایجاد میکنیم حالا در طبقه وسط فر که از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت و نیم (ممکنه زودتر از این زمان هم آماده بشه)..(البته من اینبار  روی اجاق گاز درست کردم) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 نکته:

حتما برنج رو مقداری زنده تر بردارین.*

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان پارساجون
27 اسفند 90 15:32
با آرزوی ۱۲ ماه شادی ۵۲ هفته خنده ۳۶۵ روز سلامتی ۸۷۶۰ساعت عشق ۵۲۵۶۰۰دقیقه برکت ۳۱۵۳۰۰ثانیه دوستی سال نو پیشاپیش مبارک




ممنونم شما هم سال خوبی داشته باشید
ندا
28 اسفند 90 10:34
سلام مامی جون سال نو پیشاپیش بهتون تبریک میگم ممنون از وبلاگ خوب و مفیدت خیلی برام مطالبت جالب بود .
طرز تهیه سبزی پلو با ماهیت خیلی بدردم خورد بین خودمون باشه من تازه عروس شدم بلد نبودم درست کنم.
مرسیییییییییییییییییییییی


خواهش می کنم عروس خانم گل. امیدوارم سال خوبی داشته باشی